Krinka Baković

Krinka Baković

Akademska titula: master

Naučno zvanje: Istraživač pripravnik

Polja istraživanja: studije video-igara, novije tehnologije, studije roda, vizuelna antropologija, politička antropologija, senzorna antropologija, telo i telesnost, folklor i popularna kultura, novo srednjovekovlje (neomedijevalizam) i antropologija...

Obrazovanje – stečena zvanja:

2023. stekla zvanje istraživač pripravnik Etnografskog instituta SANU

2022. upisala doktorske akademske studije na Odeljenju za etnologiju i antropologiju Univerziteta u Beogradu – Filozofskog fakulteta

2022. masterirala na Odeljenju za etnologiju i antropologiju Univerziteta u Beogradu – Filozofskog fakulteta

2021. diplomirala na Odeljenju za etnologiju i antropologiju Univerziteta u Beogradu – Filozofskog fakulteta

Afilijacija:

2023. Etnografski institut SANU

Drugo:

2022. saradnica Centra za međunarodnu saradnju i odnose sa javnošću Filozofskog fakulteta

Članstvo u strukovnim i studentskim organima i udruženjima:

2023. kolektiv „Vizantrop“

2023. Nadzorni odbor Kluba studenata etnologije i antropologije (KSEA)

2021-2023. predsednica Kluba studenata etnologije i antropologije (KSEA)

2022. Radna grupa za rodnu ravnopravnost Filozofskog fakulteta

2022. Studenstki parlament Filozofskog fakulteta, saziv 2021/23

2022. inicijativa Zeleni Filozofski

2022. studentska sekcija Centra za teorijsku arheologiju

Nagrade:

2022. Nagrada Odeljenja za etnologiju i antropologiju za najbolji master rad, „Novo srednjovekovlje kao (virtuelna) distopija: propitivanje granica rodnih uloga i osvajanja ženske političke moći u TV seriji Igra prestola“, mentor prof. dr Slobodan Naumović

Projekti:

2022. „Brza procena zloupotrebe dečjeg rada na ulici u Srbiji“, SECONS grupa za razvojnu inicijativu, fokusirana opservacija u Vrnjačkoj Banji

Konferencije:

2022. Konferencija Centra za teorijsku arheologiju „Arheologija društvenih nejednakosti“, studentski panel „Deca nejednakosti: nevidljivost, edukacija i status“, Filozofski fakultet, Beograd

Ostalo:

2023. Regionalni sajam obrazovanja u Ćupriji, promocija Univerziteta u Beogradu - Filozofskog fakulteta

2023. Otvorena vrata Filozofskog fakulteta za srednjoškolce, organizacija i realizacija

2023. promocija Filozofskog fakulteta, Gimnazija u Smederevu

2023. Predavanje „Proces evrointegracija i kosovski mit: jedna priča o kulturnoj intimnosti“, Društveni centar „Krov“

2022-2023. urednica studentskog antropološkog časopisa „Antropost“

2022. tribina „Antropologija i životna sredina“, Filozofski fakultet, incijativa Zeleni Filozofski, organizacija i realizacija

2022. „Zeleni kviz“, Filozofski fakultet, inicijativa Zeleni Filozofski, organizacija i realizacija

2022. tribina „Podvojenost duha i tela: filozofski i antropološki osvrt“, saradnja KSEA i Udruženje studenata filozofije „Noesis“, organizacija i realizacija

2022. promocija Odeljenja za etnologiju i antropologiju, Studentski kulturni centar

2022. Otvorena vrata Filozofskog fakulteta za srednjoškolce

2022. Međunarodni dan antropologije, Filozofski fakultet, promocija antropološke društvene igre sa interdisciplinarnim ciljevima

2022. Radio Aparat, emisija „Zvučna etnografija“, epizoda „KSEA feat. KSA – (ne)materijalno kulturno nasleđe“

2021-2022. podkast „(Re)Akcionizam“, saradnja KSEA i Klub studenata arheologije

2021-2022. međunarodni studentski antropološki časopis „In:sights“, saradnja KSEA i evropska studentska antropološka udruženja

2020. Otvorena vrata Filozofskog fakulteta za srednjoškolce

Baković, Krinka. 2022. „Mapiranje novog srednjovekovlja: kontekstualizacija transformacije žanra - osvrt na postmoderno-fantastični svet u TV seriji Igra prestola“. Etnološko-antropološke sveske 33: 119-137.

Baković, Krinka. 2022. Hronika „Klub studenata etnologije i antropologije dvadeset godina kasnije: nove generacije i stari izazovi tokom pandemije“. Glasnik Etnografskog instituta SANU LXIX(3): 715-717.

Baković, Krinka. 2021. „Prozor u (tuđe) dvorište: proces evrointegracija, kosovski mit i ucrtavanje prostora kulturne intimnosti u granice Srbije“. Etnološko-antropološke sveske 32: 87-100.